Technasium Makerspace
Minkema Lyceum Woerden
Dit Technasium bevindt zich in een hele grote ruimte, dit hebben we doorbroken door centraal de denktank te plaatsen.
Deze denktank is omgeven door whiteboard kasten welke zijn geïnspireerd op Stonehenge.
Door middel van RGB LED armaturen kan de gehele ruimte "meebewegen"met het proces; zo stimuleerd oranje licht het creatieve denkvermogen, groen het rationele denken tijdens de atelierfase en blauw tijdens de productiefase.
Rond de denktank vinden we een grote tribune welke dient als start- en eindpunt van zowel het project, als van de lessen.
De achterzijde van de tribune fungeert als greenwall, waar foto- en video opnames gemaakt kunnen worden.
In de treinzitjes kunnen leerlingen rustig samen aan projecten werken en voor vragen kan men naar de pitststop.
Opdrachtgever: Minkema Lyceum Woerden
Related Education
Technologie & Toepassing leeromgeving
Technasium
Basisschool
Buitenruimte
Hotelschool
Mediatheek
Technische ontdekkingsruimte WIKI huis Baanderherencollege Boxtel
Entreebalie Jeroen Bosch College 's-Hertogenbosch
Docentenwerkplek Jeroen Bosch College 's-Hertogenbosch
Docentenwerkplek Jeroen Bosch College 's-Hertogenbosch
Personeelskamer LibanonLyceum Rotterdam
Van de 100 Technasia heeft Pjotr-design er al 8 mogen ontwerpen en uitvoeren door heel Nederland.
Het technasium is een onderwijsstroom in Nederland voor VWO en HAVO waarin het vak Onderzoek en Ontwerpen (O&O) centraal staat.
Leerlingen in teamverband projectmatig aan actuele bètatechnische opdrachten uit de praktijk, steeds volgens een vast stramien:
In de denktank wordt gebrainstormt, hier ontstaan de ideeen, deze worden daarna verder uitgewerkt in het Atelier.
Modellen kunnen daarna worden gemaakt in de machinekamer, eventueel na onderzoek aan andere apparaten in de scrapheap, of in het lab.
In de studio kan worden gewerkt aan 3D modellen, Virtual Reality of greenscreen opnames.
Bij vragen kunnen de leerlingen altijd terecht bij de pitstop, wat doorgaans ook de werkplek is van de docent of de TOA
Al deze ruimtes komen steeds terug in de leeromgevingen.